سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب

&

اخراج 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهر ری


 

 

  • اخراج 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهر ری

    به گزارش ایسنا ، ضیاء نصرتی با بیان اینکه شهرستان ری دارای 150 هزار هکتار اراضی مرتعی ممیزی شده هستند، گفت: تا کنون برای 100 هزار هکتار از این مراتع طرح مرتعداری تهیه شده است و تهیه طرح مرتعداری برای مابقی این مراتع نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی به اقدامات احیایی در این مراتع اشاره و اظهار کرد: طی یک سال گذشته و در راستای اصلاح و توسعه مراتع، 100 هکتار از عرصه های مرتعی شهرستان ری زیر پوشش اقدامات احیایی شامل بوته کاری با گونه های آتریپلکس و قره داغ همراه با آبیاری و مراقبت و نگهداری قرار گرفته است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری ادامه داد: به منظور جلوگیری از پیشروی بیابان، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان، طرح بیابان زدایی برای 10 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان تهیه شده است که پس از  تصویب این طرح در کمیته فنی و تخصیص اعتبارات لازم، این طرح به مرحله به اجرا در خواهد آمد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، نصرتی بر اجرای طرح های بیابان زدایی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه وسعت زیادی از اراضی ملی شهرستان ری جزو اراضی بیابانی است، اجرای طرح های بیابان زدایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و چنانچه اقدامات بیابان زدایی در این مناطق انجام نشود، تولید گرد و غبار و آثار خسارت بار آن می تواند  به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنان این مناطق و شهر تهران مطرح شود.

    انتهای پیام