سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب

&

بررسی وضعیت مدیریت پسماندهای عادی و پزشکی با شیوع کرونا در کشور


 

 

  • بررسی وضعیت مدیریت پسماندهای عادی و پزشکی با شیوع کرونا در کشور

    به گزارش ایسنا، مرکز پژوهش­های مجلس در ادامه سلسله گزارش­‌هایش برای بررسی راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا گزارشی درباره آسیب شناسی وضع موجود مدیریت پسماندهای عادی، پزشکی و مراقبت­های بهداشتی در شرایط ویروس کرونا منتشر کرد.

    در این گزارش اشاره شده که با توجه به ناقل بودن پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، مدیریت آن اهمیت بسیاری دارد که باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد. لذا برای تحقق اصل 50 قانون اساسی و به منظور حفظ محیط زیست کشور از آثار زیان بار پسماندها و مدیریت بهینه آنها ضروری است تدابیر و ملاحظات ویژه­‌ای برای مدیریت اجرایی پسماندهای عادی و پزشکی از چرخه تولید تا دفع نهایی پسماندها انجام شده و در اولویت اقدامات قرار گیرد. در این گزارش تاکید شده که باید همه مراکز درمانی بسته بندی پسماندهای عفونی را به صورت سه لایه و یا حداقل دو لایه انجام دهند و سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز در کنار اتخاذ تمهیدات لازم برای گندزدایی، خودروهای حامل پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، ناوگان ویژه و مجزایی را برای حمل و نقل پسماندهای بیمارستان­های معین منتخب تجهیز کند و همه پسماندهای این بیمارستان­ها با توجه به ریسک انتشار ویروس کرونا در قالب پسماند عفونی و با ناوگان واحد منتقل شود.

    در موضوع سوزاندن این پسماندها هم باید امکانات لازم برای زباله سوزهای مخصوص و استاندارد در کشور ایجاد شده و قانون مدیریت پسماند به دقت اجرا شود و با متخلفان طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی برخورد قاطع صورت گیرد.

    در این گزارش پیشنهاد شده که دفع پسماندهای شهری هم با دقت انجام شود، کیسه­‌های مخصوص با رنگ مشخص در اختیار افراد قرار گیرد تا مدیریت پسماندهای خانگی افراد مشکوک و مبتلا به صورت بیمارستانی صورت گیرد.

    متن کامل این گزارش را اینجا می­‌توانید بخوانید.

    انتهای پیام