سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب

&

اراک هم بالاخره عنوان "پاک ترین شهر کشور" را تجربه کرد


 

 

  • اراک هم بالاخره عنوان "پاک ترین شهر کشور" را تجربه کرد

    رضا میرزایی در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی، بیان کرد: براساس اصل 50 قانون اساسی، آمایش سرزمین و حفظ محیط زیست برای نسل های آینده بر عهده سازمان محیط زیست است.

    وی با اشاره به اینکه آمایش سرزمین به معنی پهنه بندی و بارگذاری در سرزمین برای آینده است، افزود: سند آمایش سرزمین استان مرکزی تهیه شده است و براساس آن انواع بارگذاری ها در مناطق مختلف استان مشخص است که براساس آن بارگذاری بین نیروگاه شازند تا ورودی شهر اراک براساس این سند متوقف است.

    میرزایی تصریح کرد: طبق تصمیمات مناسب اخذ شده براساس این سند تاکنون اثربخشی لازم حاصل شده است. در کنار اجرای این تصمیمات، اعمال محدودیت تردد تا 20 فروردین ماه باعث شد که اراک با 19 روز پاک، پاک ترین شهر کشور باشد.

    وی بر لزوم اجرای تمامی مصوبات توسط همه دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، درخصوص افزایش صنایع قیر و ایزوگام که در حال رشد و گسترش بودند به دلیل آلایندگی ممنوعیت لازم اعمال شد، اما اخیرا موضوع فعالیت واحد تصفیه دوم روغن مطرح است که تمامی ساخت و سازهای آن انجام شده است، اما عدم آلایندگی این واحد احراز نشده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه آلاینده نبودن این صنعت باید توسط محیط زیست احراز شود، افزود: مصوبات جلسات بویژه کارگروه کاهش آلودگی هوا باید توسط تمام دستگاه های اجرایی دنبال شود، اما این واحد صنعتی تمامی اقدامات احداثی خود را انجام داده و محیط زیست رسما در مقابل کار انجام شده قرار گرفته است، از طرفی سیستم پایش آنلاین این واحد صنعتی هنوز اجرایی نشده است.

    به گزارش ایسنا، فرماندار دلیجان با اشاره به اینکه شهرستان پذیرای سرمایه گذاران است، افزود: سرمایه گذار پروژه تصفیه دوم روغن اعلام کرد که طرح جدیدی را مدنظر دارد و نمونه این چنینی بدون آلودگی در یزد اجرایی شده است.

    سیامک سلیمانی اضافه کرد: به دلیل استقرار صنایع قیر و ایزوگام، دلیجان درگیر دغدغه های زیست محیطی است و تابع تصمیم کارگروه برای ادامه فعالیت واحد صنعتی تصفیه دوم روغن هستیم.

    انتهای پیام